Nu kan ja också äta ost o kääääx!

Ja som många av er vet, jag är glutenintolerant och har hudceliaki...Inte skitkul men har inte direkt varit något problem då jag kunnat "fuska" och äta lite vad jag velat. Men nu med huden så var det bara att ge upp fuskandet...O nu säger också magen nej...
Jag kan egentligen inte komma på någon fördel med att jag kunnat fuska o äta vanlig mat under många år, framförallt nu när jag inte kan det igen. Mest för att jag vet hur gott vanliga livsmedel faktiskt kan smaka, framförallt bröd och pasta. Men mycket har hänt sedan jag fick gluten vid 8 månaders ålder, många produkter idag är riktigt bra. Men detta med kex...Har varit bedrövligt! Och i ärlighetens namn hur kul är det att käka kex och ost med ett glas rött när de enda kexen man gillar är riskakor...Blir inte riktigt samma. Men! Idag köpte jag en nyhet från finax, Cheese crackers, o vet ni DET SMAKAR KEX! Ljuvligt!
Dessutom är denna lilla prinsen snart sitt vanliga livliga jag så detta har varit en riktigt bra dag<3
Tyvärr fick vi ett riktigt tråkigt besked ikväll, men det enda vi med säkerhet vet är att vi alla den vägen ska vandra:( En stjärna har slocknat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0