Ang. bloggens utseende+ mer Gastric bypass...

Hej! Just nu ser bloggen lite konstig ut men jag ger mig inte! Velat göra om designen länge men inte hittat någon som kan som kunnat hjälpa mig... Skam den som ger sig, nu försöker jag själv! Så hoppas ni har lite tålamod tills jag är klar:)
Tack alla som uppmärksammade mitt inlägg och verkligen uppmuntrade mig att berätta mer om mitt liv efter operationen:) Det har precis som många säger varit en otrolig resa på många sätt... Jag kommer spinna vidare lite om det här i bloggen då många har flera funderingar som, kan du äta som vanligt, om du blir sjuk, kan du äta allt mfl...
Det som jag gjorde när jag bestämt mig var att läsa på....massor och kolla upp olika ställen där de opererade, med banken (såklart) och nu blev ni nyfikna va.... Vad kostade det frågar många... 110 000 kr betalade jag för snart 2 år sedan men jag kan lätt skriva under på att jag hade lagt en miljon för att må som jag gör!!!!!!
Blir ledsen arg och besviken när jag läser om "misslyckade" operationer, folk som fått stora problem m.m. Jag kan bara utgå ifrån mig och två andra som jag vet om som det går strålande för...
En stor fördom, "du kan väl töja ut magsäcken igen"??? NEJ! Det går inte... Det jag eventuellt kan åstadkomma om jag nu mot förmodan skulle vilja äta mer än jag gör så kan jag påfresta så att tunntarmen tar emot mer mat... Men då får jag pressa mycket och länge och det är inte trevligt, så varför skulle jag göra det!
Ang. "misslyckade" operationer, de som går upp i vikt igen. Det handlar enligt mig om att de inte utnyttjat det underbara hjälpmedel man har och hållt vikten. För visst kan man gå upp i vikt... Även om jag inte kan äta så mycket åt gången så visst kan jag småäta en hel dag och ändå inte få i mig de kalorier som jag ska... Misslyckade operationer?nej, dålig karaktär? ja!
Inte ska jag låta som något besserwisser då jag faktiskt själv gick upp 4 kg i våras, men då sa jag till mig själv att nu jävlar! Kanske är det "fördelen" med att ha betalat själv också...Man vill liksom inte kasta pengarna i sjön... Så då var det bara att skärpa till sig, hålla sig till måltiderna och nu håller jag vikten!!!
Så är du en av dem som funderar på detta, sluta och ta tag i det! Du kommer inte ångra dig!!!! Jag skulle rekomendera alla som är i behov av operationen att göra den. Tyvärr får väl 1 på 1000 komplikationer tror jag men det var jag i alla fall villig att riskera! 
Kommer som sagt var dela med mig av fler av mina tankar kring ämnet men fråga gärna om ni undrar något mer...
Så ska jag givetvis lägga upp fler smycken snart igen också;)

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0